gezonde muffins
Gezonde recepten

Groenten muffins met ei en spinazie

Hartige muffins zijn heerlijk als ontbijt, tussendoortje of als (school)lunch. Ik geef ze regelmatig mee in de lunchtrommel van onze dochter. Het leuke aan dit recept is, is dat het heel simpel is. Een kwestie van groenten in de blender doen en dan mixen met de eieren. En je kunt hiermee zo goed variëren! Kijk gewoon welke groenten je nog in je koelkast hebt liggen.

En wil je een babyproof muffin? Laat dan de feta weg – dit vanwege het zoutgehalte van de kaas.

Ingrediënten voor ongeveer 10 groenten muffins

  • 2 flinke handen verse spinazie
  • 4 tomaten
  • 4 champignons
  • 6 eieren
  • feta

Zo maak je het

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden. Mix de spinazie met de (gehakte) tomaat en de in stukken gesneden champignons in de blender heel fijn.
  2. Klop in een aparte mengkom de eieren. Giet het mengsel uit de blender erbij. Roer goed door. Verkruimel de feta erboven.
  3. Schenk ze in de muffinvorm en zet ze in de oven. Na ongeveer 25 minuten zijn je muffins klaar! Ze de oven uit en laat de muffins afkoelen in de oven om te voorkomen dat ze instorten.

Bewaartip

Eenmaal afgekoeld kun je de muffins ongeveer 3 dagen in een afgesloten bak in de koelkast bewaren. Je kunt ze ook invriezen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply